Wat fotografie betreft is hier heel weinig te beleven, amper een vogel of vlinder. De Grutto’s en Tureluurs zijn allang weer weg, alleen nog Kieviten op het land. Er zwemmen wel eenden en Knobbelzwanen in de sloten maar om daar een knappe foto van te kunnen maken valt ook niet mee. Toch spring ik regelmatig op de fiets met het idee , je weet maar nooit.
Zo ook een paar dagen geleden. Er staat ergens een torenvalkkast en daar besloot ik een kijkje te nemen. Over het land zag ik er wel een vliegen maar dat was ver weg, even verderop is een natuurgebiedje van Landschap Noord Holland en daar stapte ik af om er in te lopen. Bij een rietkraag zag ik een Bruine Kiekendief landden en sluipend kon ik dichterbij komen en wat foto’s maken.

6 reacties







Hier de Bloedrode Heidelibel.
De Moeraswespenorchis, deze staan er in grote aantallen.
Duizendguldenkruid.
En toch nog een vlinder! Groot Koolwitje.
Gekraagde roodstaart man met de pootjes in het natte zand, gelukkig blijft het ringetje droog 🙂
Hoog en droog en wat tegenlicht! (dat vind ik dan weer een mooi effect geven)
Een natte Gaai in de boom.
Altijd leuk een Eekhoorn.
Gekraagde roodstaart vrouw in tegenlicht.
Gekraagde roodstaart vrouw, een beetje verscholen, zelf vind ik dit een mooie foto door de fijne kleuren in de omgeving.
Appelvink juveniel.